Veelgestelde vragen

Expert in Finance is een volwaardige boekhouder. We werken compleet online. Tegen een vast bedrag per maand verzorgen we volledig digitaal je boekhouding en belastingaangiften, en heb je 24/7 inzicht in je cijfers. Alles wat je van een boekhouder kan verwachten, wordt door ons gedaan. Geen ouderwetse manier van boekhouden meer, maar juist alles digitaal en online. Online boekhouden zonder zelf te boeken, dat is waar Expert in Finance voor staat. 

Op het moment dat je een abonnement wilt afnemen via Expert in Finance, moet je geldige betaalgegevens opgeven. Hiermee geef je ons toestemming voor het incasseren van het maandbedrag per SEPA-incasso. Alvorens wij incasseren sturen wij je altijd een factuur.

Je wilt de boekhouding en belastingzaken goed geregeld hebben? Geen omkijken hebben naar je boekhouding en belastingzaken, en jezelf bezig houden met hetgeen waar je goed in bent, namelijk ondernemen. Dan is Expert in Finance geschikt voor jou. Het enige wat jij moet doen is de facturen digitaal aanleveren, de rest doen wij.

Via Expert in Finance heb je 24/7 inzicht in je administratie. Ons slimme software zet automatisch je facturen, bonnen en bankafschriften in je administratie en zorgt voor een enorme tijdsbesparing. 

Bij een traditioneel boekhouder wordt je boekhouding handmatig verwerkt, waardoor je uiteindelijk als ondernemer hiervoor moet betalen. Daarnaast vindt het bijwerken van je administratie vaak niet tijdig plaats. We vinden dat dit verleden tijd moet zijn. Handmatige fouten in de verwerking van de facturen komen bij Expert in Finance (bijna) niet voor doordat wij gebruik maken van slimme software.

Ben jij een ondernemer en wil je de administratie online geregeld hebben, dan is Expert in Finance geschikt voor jou. Of het nou gaat om een eenmanszaak, ZZP, V.O.F. of een B.V., zolang je maar digitaal je facturen en bonnen kan aanleveren via de app

Na akkoord te hebben gegeven op de offerte gaat je abonnement in en ontvang je binnen 1 werkdag een welkomstmail. Hierin wordt aangegeven welke stappen je dient te volgen, zodat wij je administratie kunnen inrichten.

Ja, dat kan op ieder moment. Zoals gezegd, kijken we naar het aantal mutaties. Start je bijvoorbeeld in juli met je abonnement bij Expert in Finance, maar wil je ook de administratie van de voorgaande maanden bij ons neerleggen, dan gaat onze samenwerking met terugwerkende kracht in. Het enige wat je hiervoor moet doen, is de ingangsdatum op 1 januari te zetten.

Dat zou jammer zijn, maar moeilijk doen we zeker niet. Je kunt je abonnement opzeggen via het versturen van een e-mail, simpel en makkelijk. Opzeggen kan op ieder moment, zonder opzegtermijn. Zeg je midden in de maand op? Dan betaal je nog voor de volledige maand. Je krijgt geen geld terug voor de periode waarin je geen gebruik maakt van Expert in Finance.

We vragen in het begin om een bankkoppeling met je bank te bevestigen. Alle bekende banken ING, Rabobank en ABN Amro bieden deze optie. Tevens biedt Bunq deze mogelijkheid ook aan. Naar verwachting zullen de overige banken ook spoedig dit aanbieden. Nadat de koppeling is gerealiseerd stuurt de bank de mutaties per periode door naar jouw account binnen Expert in Finance.

Indien een bankkoppeling (nog) niet mogelijk is tussen jouw bank en onze software, dan kan je volstaan met het periodiek opsturen van zogenoemde “MT-940” bankbestanden, zodat wij deze bestanden kunnen inlezen in jouw administratie.

Via onze support pagina tref je verdere informatie inzake het koppelen van je bankrekening.

Zodra wij alle financiële mutaties hebben verwerkt van een bepaald jaar, sturen wij je een overzicht van de cijfers. Indien wij mutaties hebben gezien, waarbij wij verdere informatie nodig hebben of waarbij wij ontbrekende facturen hebben geconstateerd, dan zullen wij dit in een overzicht communiceren. Dit doen we geregeld ook via je persoonlijke dashboard. Stel dat we een vraag hebben over een bepaalde bankboeking? Dan kunnen we direct de vraag gekoppeld aan de bankboeking aan je stellen, waardoor je dit direct kan inzien en nagaan.

De jaarcijfers worden pas definitief wanneer wij een akkoord hebben ontvangen en wanneer alle balansposten zijn verwerkt. We letten op derhalve elk balanspost dat van toepassing is. Denk bijvoorbeeld aan de afschrijvingen van inventaris en vervoermiddelen, checken van openstaande posten debiteuren en crediteuren, controleren van vraagposten en kruisposten, etc..

Kort gezegd kan je met alle vraagstukken met betrekking tot je onderneming bij Expert in Finance terecht. Onze adviseurs hebben expertise in met name financieel en fiscaal vlak, maar zullen je voor zo ver mogelijk ook helpen bij juridische en automatiseringsvraagstukken . Heb je een algemene vraag, dan is dit natuurlijk geheel kosteloos. Is het bedrijfs- of persoonsspecifiek dan gelden de tarieven in de algemene voorwaarden. Je kan hiervoor ook kiezen om adviesuren in te kopen bij je abonnement.

Ja, dat kan. Om je te kunnen voorzien van advies kan je vooraf deze uren alvast meenemen met je abonnement. Doe je dit, dan ben je voorzien van advies door experts voor de ondersteuning van je onderneming, tegen een vast bedrag per maand. Wanneer je de uren gebruikt is aan jou. De ingekochte uren zijn een boekjaar geldig en restitutie is niet mogelijk.

Onze adviseurs beschikken over uitgebreide expertise wat we graag met je willen delen. Zo dienen de adviseurs van Expert in Finance permanente educatie te volgen om enerzijds up to date te blijven en anderzijds de kwaliteit in onze diensten te waarborgen.

Vragen over je financiële administratie, belastingaangiften en jaarcijfers worden natuurlijk kosteloos voor je beantwoord. Deze zitten inbegrepen in je abonnement. We doen niet moeilijk over algemene vragen, deze worden tevens kosteloos per mail beantwoord.

Heb je een bedrijfsspecifieke of situatie afhankelijke vraag,  of wil je een persoonlijke afspraak maken met een van onze adviseurs, dan berekenen wij de in de algemene voorwaarden opgenomen tarief aan je door. Je wordt hierover altijd vooraf op de hoogte gesteld. Zo voorkomen we onvoorziene verrassingen achteraf. Onder betaalde diensten voor advies vallen situaties waarbij wij meer informatie nodig hebben over je als persoon of onderneming om een maatwerk en voor jouw situatie passend advies uit te kunnen brengen.

Jazeker. Heb je personeel in dienst of ben je een DGA binnen je eigen onderneming? Expert in Finance verzorgt je complete salarisadministratie tegen scherpe tarieven.

Binnen al onze abonnementen wordt de KvK deponering van je B.V. op basis van een beperkte of verkorte jaarrekening verzorgd. Hiervoor hoef je dus niet extra te betalen.

Ja, met onze online facturatie module kan je online factureren vanuit je boekhouding, efficiënter kan het niet! Facturen worden automatisch verwerkt en je kan je facturen elektronisch versturen.

Ook in onze branche staat de digitale revolutie niet stil. Applicaties op een server in het kantoorpand verdwijnen langzaam maar zeker. Er wordt steeds vaker gebruik gemaakt van clouddiensten. Voor jouw financiële- en salarisadministratie maken wij gebruik van Snel start. Voor je aangifte inkomsten- en/of vennootschapsbelasting gebruiken wij Nextens.

Sinds 2018 werkt Expert in Finance met Snelstart. Je bedrijfsgegevens worden daarbij opgeslagen in de cloud. Om te garanderen dat je gegevens daar veilig zijn, werkt Snelstart met zeer strenge beveiligingseisen. Jouw data in Snelstart worden opgeslagen in de datacentra van Rackspace. Hun datacentra staan bekend als de veiligste ter wereld. Het werken in Snelstart verloopt via een beveiligde internetverbinding. Deze verbinding is versleuteld middels industriële standaarden. De beveiligingen worden door onafhankelijke experts getest. Ook de onlinediensten van Nextens voldoen aan deze beveiligingseisen. Jouw gegevens, van boekhouding tot privé aangifte, zijn dus veilig opgeslagen.

Contact

Neem vrijblijvend contact op voor een kennismaking en kom erachter wat Expert in Finance voor uw onderneming kan betekenen. Onze medewerkers staan u graag te woord.